

Again, you may quote the FSF, but there are too many users of open source, as well as developers, who got into it for the reasons I stated. I can assure you that they are not doing it so that corporations can profit off their software without giving back.
If you are developing open source, you are not necessarily developing FOSS. If you are developing FOSS, you are also developing open source.
FOSS is well defined by the FSF, and it has been for ages, and to be frank, therefore no one cares for anyone’s personal definition of it.
What I am against is having the cake and eating it, as it’s being proposed with this licensing. Either you do FOSS, or you don’t. Either you do open source, or you don’t. Either you do proprietary software, or you don’t. It’s really that simple, because depending on your project, you take the terms that you see fitting and live with the consequences. The whole goal of this proposal was to be taken more serious as open source developers and projects, and to ensure funding for further development. Cherry picking the best parts of every model, and making irrational demands does not achieve that.
As I said, I’m absolutely on board that open source licensing and open source development being taken for profit by corpos absolutely sucks, and the usual licensing models have not aged well with the much wider adoption and usage of open source, and there is a need for change - as it’s being done e.g. by elastic, redis and others with their dual licensing.
Theoretisch sind diese pauschalen Klauseln unwirksam. Artikel von verbraucherzentrale.de
Ich würde mit der Praxis sprechen, nochmals erklären das du den Termin ja nicht verschlafen hast, sondern aus in deinem Fall gesundheitlichen Gründen versäumt hast, dich dafür entschuldigen, und sagen das daher die Rechnung nicht bezahlst. Falls die Praxis darauf besteht, wären Krankenkasse, Verbraucherschutz oder Anwalt die nächsten Anlauf- bzw. Eskalationsstellen.
Richtig und wichtig ist auf jeden Fall das nicht zu unterschreiben und auf jeden Fall zu widersprechen das der Termin geführt wurde oder das Leistung erbracht wurde. Falls du dazu auf welche Art auch immer genötigt wirst, kannst du das deiner Krankenkasse melden, die mögen das nämlich gar nicht das nicht erbrachte Leistungen in Rechnung gestellt werden.
Hängt am Ende alles davon ab wie verbohrt die Praxis ist, und wie viel Ärger du dir antun möchtest.